Wednesday, May 6, 2015

Penting buat ibu-ibu mengandung yang sayangkan kandungan anda!!!!!

salam...

Anda tengah mengandung sekarang?
atau mungkin isteri anda mengandung?
kakak, adik atau ibu anda sedang mengandung?

Apa yang mereka ambil untuk melindungi kandungan mereka?
Biasa kalau buat pemeriksaan kandungan, doktor atau jururawat akan memberikan cadangan beberapa ubat dan vitamin untuk diambil oleh ibu-ibu mengandung..

Biasanya mereka akan diberikan asid folic, vitamin B, vitamin C dan Iron....
kes saya yang HB very the low ni, nurse cadangkan ambil Obimim...
tanpa banyak soal kita ni terus amalkan pemakanan obimim tanpa mengetahui apa sebenarnya kandungan di dalam obimim tersebut...

ternyata bila dah tahu,,,,,terkejut sangat-sangat...
Alhamdulillah baby sihat...normal...
tapi buat ibu-ibu yg belum tahu...anda dinasihatkan teliti dan cari ilmu sebanyak mungkin mengenai pengambilan sesuatu vitamin atau ubat agar tidak menjejaskan kesihatan bayi anda...

Ini adalah ekspremen yang telah dilakukan antara obimim dengan Vita-Lea by Shaklee...

Eksperimen mudah ini anda boleh buat sendiri di rumah. Sediakan 2 cawan air dan masukkan supplemen tersebut ke dalam cawan yang berbeza.
Selepas 4 minit, obimin masih belum hancur dan bila dipegang masih keras. Manakala Vita lea telah terurai sepenuhnya.
Setelah 4 jam, air dibuang. Hasil tinggalan obimin masih ada keras-keras seperti batu manakala Vita lea hanya tinggal serbuk-serbuk halus.

Ini dalam keadaan asas, hanya menggunakan air biasa. Bayangkan dalam perut kita terdapat pelbagai makanan dan cecair yang mungkin melambatkan proses penyerapan. Bagaimana agaknya keadaan obimin tersebut? Adakah kekal sebagai batu?
Ini adalah kerana Obimin adalah vitamin sintetik. Vitamin sintetik maksudnya vitamin yang dihasilkan dari manipulasi bahan kimia yang ada ciri ciri hampir sama dengan yang terdapat dalam vitamin. walaupun formulanya sama tapi tetap tak sama dengan vitamin semulajadi. Contoh susu ibu dengan susu formula. Walaupun dah cuba sebaik mana tetap tak akan sama kan.
Vita lea pula vitamin SEMULAJADI BEBAS PEWARNA, BEBAS PERISA DAN BEBAS PENGAWET. Vitamin semulajadi ni bila kita genggam beberapa minit, ia takkan melekit dan warnanya tidak akan turun dan melekat di tangan.
Jadi buatlah pilihan yang tepat untuk bayi dan diri anda sendiri


No comments:

Post a Comment